måndag 8 februari 2010

På egen hand

Oj vad dagarna går snabbt, imorgon är Tilda redan 3 veckor. Johans 1o pappadagar plus några semesterdaar är redan slut, idag är Tilda och jag hemma på egen hand. Känns väldigt tomt utan Johan och lite nervöst nu när jag ska klara mig själv =)
Har inte tagit så mycket bilder på Tilda sista veckan, hon har fått hormonprickar i ansiktet och så har hon haft lite besvär med ögonen, alla nyfödda har tydligen trånga tårkanaler vilket gör att ögonen rinner och blir kladdiga. Med lite massage i ögonvråna så har hon blivit mycket bättre och ögonen rinner knappast någonting nu.

Den här bilden är från förra måndagen då mormor och morfar var här och hälsade på. Jag frågade pappa om han inte var orolig för att få ryggskott när han halvlåg så i soffan med Tilda i famnen =) Men vad skulle lite ryggskott göra när man kan ha det så här bra och bara sitta och titta på sitt lilla barnbarn?

Elvis har fått åka på lite "semester" i några dagar till min syster Christina och hennes sambo Börje. Så det är lite tomt utan honom här hemma, men jag vet att han har det toppen hos dem med sällskap hela dagarna och all uppmärksamhet, långa promenader och massor av kel. Vi vill inte att han ska få långtråkigt här hemma innan jag har hunnit komma in i lite rutiner med Tilda nu när Johan är tillbaka på jobbet.

Moses och Goliat har hunnit bli 13 veckor och ska snart flytta till sina nya hem. Det kommer att bli tomt utan dem här hemma också, sötungarna.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Vilken liten sötis ♥♥ förstår att det är nervigt i början :o))

Kram!

Malin sa...

Så fin hon är lilla Tilda.

vardagen på landet sa...

Vilken fin bild på lilla Tilda och morfar.Tänk nu får du rå om Tilda ensam heeeela dagen :)Hon är så himmla söt.
Lite tomt blir det nog när de fyrbenta bebbarna flyttar.

Kram sylvia