tisdag 3 februari 2009

Vi tänder ett ljus

Ikväll är våra tankar hos vår vän Yvonne, hon har mist en älskad livskamrat i och med att hennes hund Blondie har fått somna in på djursjukhuset. Blondie har de senaste dagarna fått ont i kroppen och svårt att röra sig.
Yvonne ringde från djursjukhuset så jag åkte dit för att vara med när de undersökte Blondie, tyvärr visade det sig att det snällaste mot Blondie var att låta henne somna in. Hon var så trött, så trött och kroppen orkade inte mer.



Det var faktsikt Blondie som gjorde att Yvonne och jag blev så goda vänner för många år sedan, jag började gå ut med henne åt Yvonne, för redan på den tiden önskade jag mig en egen hund. Hon har gett mig så mycket glädje och tröst när jag behövde det.
Blondie kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag vill dela med mig av en dikt som jag skrev om Blondie för flera år sedan.


Det finns en gyllene hund i mitt liv,
hon kom in i mitt hjärta med stora kliv.

Våra själar väl varandra känner,
för vi två är de bästa vänner.

Det finns en gyllene hund i mitt liv,
hon kom in i mitt hjärta med stora kliv.

Vi varandras gränser vet,
för mellan oss finns ingen hemlighet.

Det finns en gyllene hund i mitt liv,
hon kom in i mitt hjärta med stora kliv.

Vi sorg och glädje med varandra delar,
ja vi varandras själar helar.

Det finns en gyllene hund i mitt liv,
hon kom in i mitt hjärta med stora kliv.

Hennes tassar spår i mitt minne lämnar kvar,
dom tar jag fram vid dystra dar´.

Det finns en gyllene hund i mitt liv,
hon kom in i mitt hjärta med stora kliv.



I kväll tänder vi ett ljus för lilla Blondie, sov gott min vän.
Våra varma kramar till dig Yvonne, du vet var vi finns!

/Lotta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så ledsen här hemma ikväll,lilla söta Blondie,vi har ett fint ljus tänt hon finns i våra tankar.Lena

vardagen på landet sa...

Jag tänder ett ljus för Blondie.
Jag har inte träffat henne men vet hur ont det gör när en älskad familjemedlem är borta.
Tänker på Yvonne ikväll.
Sylvia