måndag 26 januari 2009

Födelsedagskort

Lite scrap har jag också hunnit med, eller rättare sagt lite kortmakeri som resulterade i dessa födelsedagskort. Eftersom jag ännu inte äger så många stämplar så får jag försöka göra egna dekorationer....
Här har jag dock använt en av mina kattstämplar.
Inspiration till detta kortet hittade jag i november/december numret av Scrapbooking m.m. där Åsa Bergstrand hade gjort en söt dörrskylt med två små fåglar. Jag ritade fågelholken och fåglarna själv och klippte ut dem ur olika papper.
Kort till män får ju inte bli för "gulliga" så det här blev väl ganska stilrent i rött, blått och vitt?

Ett lite mer romantiskt fick storasystern när hon fyllde år i förra veckan. Hjärtat är stämplat men bården runt cirkeln har jag ritat på fri hand. Det är kul när man får tänka till lite för att få ihop ett motiv på kortet men lite fler stämplar står på min önskelista och då med andra motiv än enbart katter. Fast det är ju svårt att förstå att alla inte är lika katt-tokiga som mig ;o) Katt- och hund-tokig stämmer kanske bättre när jag tänker efter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att se dig att scrappa och kortmaka=0)
Jättefina kort!

Lotta Franzén sa...

Tac så mycket Anne! Hoppas vi kan träffas snart =)