söndag 21 december 2008

Julstämning?

Äntligen känner jag lite julstämning, det har varit dåligt med den tidigare, jag som vanligtvis älskar julen.
Naturligtvis tänker vi extra mycket på Vilhelm och saknar honom, det skulle ju blivit hans första jul...Så den rätta julkänslan infinner sig inte, det är någon som saknas.

Men vi gör så gott vi kan under omständigheterna.
Idag har Johan gjort köttbullar och Janssons, jag har griljerat skinkan.

Vi har också pyntat och klätt granen. Katterna älskar julgranen, det glittrar och lyser och så finns det roliga kulor att slå på. Och om man har riktig tur så får man ner en kula på golvet och då blir det fart kan jag lova =) Som ni förstår så har vi endast okrossbara kulor i vår julgran.

Julgransfoten blir också en populär vattenskål, vet inte varför de så gärna dricker där. Vi har i alla fall tagit reda på så att det inte är giftigt för dom. Här är det Jane och Bonny gör grisen sällskap under granen.
Elvis är inte så impad av julgranen och det är bra det, vi var mest oroliga att han skulle kissa på den ;o) Medans katterna hjälpte matte att klä granen sov han som en liten julgris i soffan =)Dessto roligare tyckte han det var när Majken och Algot med matte Lena kom hit på lite julmat ikväll.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Jag förstår att det är tuft *kramar om* julen är ju så mycket barnens tid.
Hoppas att ni får det bra i alla fall så önskar jag en God Jul!
Kramar Henrietta

Anonym sa...

GOD JUL!
Kramar från Jennie & Fabbe!

Vildhjärtas sa...

God Jul-kramar i massor till er alla från hela familjen Vildhjärta!