tisdag 2 december 2008

Ett whippettäcke

Jag har lyckats sy ett fleecetäcke till Elvis som han ska ha i bilen när det blir kallt. Jag köpte fleecetyg men i efterhand kom jag på att jag lika gärna kunnat köpa ett par fleecefiltar istället, det hade blivit billigare då fleece är ganska dyrt på metervara. Utan mönster på det hela så blev det lite knåpande innan jag var nöjd, Elvis tyckte nog matte var jobbig när han fick agera provdocka om och om igen. Täcket har även en del under bröstet och magen så att han inte blir kall där.

Som vanligt tror Elvis att han är en katt i whippetformat så han hoppade glatt upp på köksbordet och la sig på det mjuka sköna tyget precis som katterna.


Här kan ni beskåda det färdiga resultatet, vad tycks?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint Lotta,
Vad du är duktig på att sy.
Fina stövlar !
Kram Christina

Henrietta sa...

Vilket snyggt täcke!! Och snygga skor och stiliga kattbröder :o)) Mycket stiligt hos er nu :o))
Kram Henrietta

Anonym sa...

Jättefint täcke :) kramkram Ellen

Anonym sa...

Vad fin du gjort eran blogg Lotta :) jättefin!!! kram ellen

Anonym sa...

Så söt han blev i täcket! Hur gick det med huset???
Kram Jennie, Fabbe & Mynta!

Emelie Lund sa...

Vilket bra täcke. Bröstplatta och allt! Oj, jag är helimpad!