torsdag 15 oktober 2009

I väntans tider...

Nellie är på dag 65 i dräktigheten så här väntas kattungar när som. Men än så länge ligger hon mest och ser väldigt koncentrerad ut =) Hon laddar nog in för den kommande förlossningen.

Själv var jag hos barnmorskan i fredags, mitt blodvärde var lite lågt så jag skulle öka upp mina järntabletter till 2 st om dagen. Men det gillade inte min mage alls, jag har varit helt utslagen i ett par dagar =( Så nu gör jag ett uppehåll med järntabletterna och så har jag varit på mödravården idag och tagit nya blodprover, de ska kolla mina "järndepåer" för att se om jag behöver få dem påfyllda med injektion istället...

Kan också meddela att det kom snö idag på morgonen här i Kalmar...ja rättare sagt snöblandat regn om man nu ska vara noga ;o) Usch än får det inte bli vinter. fast det klart jag har ju sagt att jag längtar till jul i ett par veckors tid nu, var inne på Bauhaus härom dagen och de hade redan tagit fram julsakerna.

2 kommentarer:

Vildhjärtas sa...

Blutsaft! Jättebra, fast den smakar inte så gott, men höjer järnvärdet.. Sen kan du göra som vi brukar göra, dvs stoppa en till två (ibland ännu fler!) frysta spenattärningar i alla såser som vi gör, samt fryst persilja. Ger fint järntillskott och inte särskild bismak även om man inte skulle gilla spenat o persilja.

Har ni provat studpants än? Här funkar det kanonbra, men jag längtar tills rödemannen blir kastrat, vi får ju hålla honom o ungpojkarna åtskiljda, annars är det krig.. ;o)

Kramar o varma hösthälsningar!

Ulrika S sa...

Min galna mamma gillar ju blodpalt - själv föredrar jag järntabletterna...