torsdag 17 september 2009

För er som inte redan vet =)

Tänkte det kunde vara dags att berätta här på bloggen att jag och Johan väntar smått =) Inte fyrbenta som det oftast är är hemma utan en tvåbent. Den här gången hoppas vi att allt går som det ska och i så fall blir vi föräldrar i början på februari. Jag är nu i vecka 20 och de ultraljud vi har varit på hittills visar att allt ser bra och helt normalt ut. Naturligtvis väcker den här graviditeten en hel del känslor och oro med tanke på att vi miste vår efterlängtade lille Vilhelm mars 2008, inte bara hos oss själva utan även hos våra nära och kära.
Men som Johan och jag har sagt: detta är en ny graviditet och ett nytt litet knyte som växer i min mage =) För nuvarande går "hon" under arbetsnamnet "lillbebban" då vi fått för oss att det är en flicka den här gången, får se om vi har rätt ;o)

Det är mycket som händer i vår tillvaro nu, jag är på sluttampen av min hundfrisörutbildning, blir klar sista veckan i oktober. Vad det gäller start av trimmet får ni tåla er lite till, kommer att berätta när allt är klart för start. Ska bli så skönt att börja jobba igen och med något som jag verkligen älskar att göra.

Nu ska jag återgår till städningen, vi väntar gäster ikväll, ja eller rättre sagt Criollo, han ska få dambesök. Det blir han säkert överlycklig för eftersom han trånar efter kattflickorna här hemma varje dag...

12 kommentarer:

Jessica sa...

Åhh vad kul Lotta. Hoppas verkligen att allt går bra denna gången. Håller tummarna för er. Jag väntar med smått, är beräknad 7 jan.

Varma hälsningar Jessica. Lunati hälsar också ;)

Vill du skriva är min mejl ardess: jessica_83@live.se Hade varit kul att höra lite från dig.

Anja sa...

Åhhh vad roligt att läsa detta!!! Jag håller både tummar och tår för er och "tösen".

Kramar!

Henrietta sa...

Å vilka roliga nyheter!!! Vi håller alla tummar, tår och tassar vi kan!
Kram Henrietta & Palle

Malin sa...

Jag blir alldeles tårögd när jag läser ert inlägg. All lycka till och hoppas att du Lotta får må bra hela vägen! :) Kramar, Malin

Anonym sa...

Tusen millijoner graatis o tankar till er,få se om Jeanette har rätt,hon har ju sagt att ni kommer o få en liten flicka.Jätteroligt Lena Hjalmar o Titus som har blivit riktigt stora pojkar

Anna i Skåne sa...

Jag hoppas verkligen att det går vägen för er denna gång. Det är ni väl värda. Mina tankar o böner går till er :-)

vardagen på landet sa...

Så glad jag blir när jag läser er nyhet.Alldeles varm i hjärtat.Har saknat dig mycket i forumet.Men förstår ju att du har mycket omkring dig.Önskar dig och Johan allt gott nu i väntans tider.

Kram Sylvia

Zealous sa...

Åh, vad roligt! Blir så glad för er skull!

Kram!

Emelie Lund sa...

Åh vad roligt!!! Få nyheter har gjort mig så glad!!!

Kram!!!

Stella sa...

Åhhh så roliga nyheter!!!!!!!!!!!!!
Håller alla tummar och tår!!!

Hör gärna av dig när du är i Kosta!!

Ge en klapp till magen!!!

Anonym sa...

Älskade Lotta vad glad jag blir! Precis som ni säger ett nytt litet knyte. Varma kramar till er båda, eller alla tre förståss :)

Ta hand om er
Marina i Backa

Ulrika sa...

Jag hoppas så att det går bra denna gång!