onsdag 26 augusti 2009

"Knakande" start på dagen

Dagen inleddes med ett besök hos kiropraktorn, jag har haft ont i ländryggen och mellan skuldrorna ett tag nu så det var dags att få "rätta till" kotorna =) Jag lovar att det knakade och kraskade rejält, allra helst uppe i nacken, under behandlingen. Just nu känner jag mig mest mörbultad =) Jag vet att jag behöver besöka kiropraktorn med jämna mellanrum eftersom jag har dålig hållning...Fast nu har jag inte varit där sen i januari så det är ju ett bra tag sen.
Det som utlöste det nu var troligen när jag halkade i det regnvåta gräset under en promenad med Elvis för ett par veckor sen. Jag ramlade inte men ni vet ju själva hur man ser ut när man försöker återfå balansen, med armar och ben viftande åt alla håll och kanter.

I eftermiddag ska vi hämta Baby hos veterinären, hon har fått urinvägsinfektion för andra gången i sommar stackarn. Så nu blir det en ny antibiotikakur. Hon har varit kvar hos veterinären över natten för att de skulle kunna få ett urinprov. Jag får försöka hitta något homeopatmedel som kan hjälpa henne också, vill ju inte att hon ska få återkommande urinvägsinfektioner. Vi får se vad veterinären säger när vi hämtar henne.

3 kommentarer:

Ulrika S sa...

Läs lite om cysteas. Det kanske kan passa? Jag har dålig koll själv men hört folk prata om det just när det gäller återkommande uvi.

Lotta Franzén sa...

Hon får redan detta kosttillskott sedan förra urinvägsinfektionen. Tyvärr verkar det inte stoppa en ny infektion....

Ulrika sa...

Attans!