fredag 24 juli 2009

Big Mistake!


Vi har en rastgård till katterna som de kan gå ut i när vi är hemma. De är verkligen förtjusta i den och sitter ofta där ute och spanar. Inatt vaknade jag av att det var kalabalik i köket, ett farligt liv på katterna och någonting skrek i högan sky. Jag rusade upp för att se vad som pågick och vad som skrek så märkligt det lät som en blandning av när man drar en knivspets mot plåt och syrsor.

Jag såg först ingenting mer än katterna som var på helspänn men till sist såg jag vad skriket och uppståndelsen kom ifrån, det var Frans Konrad som hade en liten liten näbbmus i munnen och den skrek i dödsförakt. Jag försökte få honom att släppa den men han smet in på toaletten, jag lyckades få Frans att släppa den uppskrämda lilla stackaren men det är inte det lättaste att fånga en uppskrämd näbbmus i sällskap med katter. Frans lyckades dock ta den igen och jag fick honom att släppa den, detta upprepades tre gånger och till slut så fick jag ut Frans från toaletten och Lotta hade bättre jaktlycka och fångade näbbmusen i en tandborstmugg.
Näbbmusen såg inte skadad ut , utan var endast lite blöt efter att ha varit i Frans mun så Lotta släppte ut honom på andra sidan huset. Vi hade inte närvara att fota händelsen och efter ville vi inte stressa den lille stackaren mer utan släppte ut den.
Måste varit en syn att se mig på toalettgolvet endast iförd kalsonger jagandes efter en liten mus med ett helt gäng katter…:-)

Snacka om Big Mistake av lilla fröken näbbmus, klättra in i en rastgård full med katter??

Inga kommentarer: