torsdag 28 augusti 2008

Blommor och fjärilar

I och med mitt intresse för scrapbooking så har jag upptäckt det roliga med att fotografera. Nu behöver jag ju bilder så jag har något att scrappa förutom kattfoton. Katterna har jag alltid varit flitig på att fotografera men så mycket annat har det inte blivit.
Här är lite bilder från mina "fotosessioner" i vår lilla trädgård =)


Små, små violer, underbart söta och detaljrika.

En ljust rosa fuschia som jag tyvärr inte vet namnet på... Men vacker är den.


Solrosorna är snart högre än förrådet =) men det dröjer ett tag till innan blommorna slår ut.


En insekt har landat i ringblomman, tråkigt nog har jag skuggat halva blomman när jag fotade den. Man lär sig av sina misstag sägs det ju.


Vår fina syrenbuddleja har lockat till sig massor av fjärilar i sommar, den kallas ju inte för fjärilsbuske utan anledning ;o)

Här en citronfjäril.....


......och en påfågelsöga.

1 kommentar:

Henrietta sa...

Jag känner igen "problemet" man måste tydligen ta lite kort på matte & husse också:o))

kram Henrietta