fredag 22 augusti 2008

2 dagar i Göteborg

Jag har varit på besök hos min systerdotter Sabina i Göteborg. Tog tåget upp tillsammans med Catarina (syrran) och Ellen (systerdotter). Det blev 2 intesiva dagar i Göteborg med shopping, besök på Botaniska, Liseberg och ännu mer shopping =)


Botaniska trädgården bjöd på blomsterprakt, lugn och harmoni. Sol, värme och humlesurr...



De följande två bilderna har jag "lånat" av syrran - hon är en superduktig fotograf =)




På Liseberg och konserten med Mikael Wiehe blev vi inte så långvariga då det tråkigt nog började att regna.
Men senare på kvällen åt vi en helt underbar middag på den grekiska restaurangen Lilla Tavernan. Jag rekommenderar att ni smakar deras "Kotopoulo" - Marinerat kycklingspett. Gudomligt gott med massor av vitlök ;o)





I Göteborg finns flera härliga scrappbutiker som jag fått tips om (tack Henrietta!) Det blev ganska många papper =), clearstamps, blommor och brads, lite pennor och annat smått och gott.


Papper från bla. Inkido, Basic grey, SassafrasLass, s.e.i,


Härliga och kul papper med hund- och katt-tema. bla. från Autumn Leaves och Rhonna Farrer.
Pappret "Mina vänner" kommer från Maja design.
Klicheérna hittade jag på Panduro.
Journaling stickers från American crafts, blommor från Prima. Chipboard från K&Company.



Jag rekommenderar verkligen ett besök i följande butiker: Arkivet Papper & Design, In-Ex, Format Papper & Stämplar.


1 kommentar:

Henrietta sa...

Å vad mycket roligt du hittade!!! Det är fantastiskt roligt att springa i alla butiker i Göteborg :o)) Lite mer att titta på.
Blir avundsjuk att ni hade fint väder i Botanisk, vi blåste bort nät vi var där.
Kram Henrietta