torsdag 12 juni 2008

Bland kinapuffar och tusenskönor

I lördags deltog Elvis och jag i en kurs som hölls av blivande IMMI-intsruktörer på Eriksöre camping tillsammans med många andra trevliga hundar och deras respektive mattar och hussar. Två hundtjejer fångade speciellt hans intresse under dagen, den ena var Skumpan, en powderpuff - eller en kinapuff, som hennes husse sa =)

...och den andra var boxerflickan Viola.
Eftermiddagen var väldigt varm så vi fick hålla oss i skuggan och dricka massor av vatten. Elvis poserade vackert bland tusenskönorna. Han gör sig otroligt bra på bild enligt hans enormt stolta matte. Och han är inte bara vacker han är smart också, vilket vår instruktör på valpkursen hävdar, när jag berättar om hans uppfinningsrikedom och vad jag kallar "bus". Under rasten passade jag på att lägga mig ner på filten och bara njuta av den underbart klarblå himlen. Det gäller att uppskatta de "små" sakerna i livet också. Som till exempel att få tillbringa en eftermiddag med sin älskade hund och lära sig nya kontaktövningar =)

Inga kommentarer: